maandag 19 september 2011

Vintage


Goedemorgen allemaal! Ik heb gisteren heerlijk genoten van mijn freubeldagje. Ik moet er even op teren, want de komende weken is het flink aanpoten geblazen. Op 6 oktober gaan Yuri en ik verhuizen en er moet nog een hoop gebeuren. Vandaag komen ze de keuken plaatsen, jippie! Ik ben zo nieuwsgierig! Maar eerst even dit kaartje! Ik heb hem gemaakt voor mijn ouders, die hem willen geven aan een paar dat 40 jaar getrouwd is. Poeh, ik vond het nog een hele klus. Ik wilde er geen al te zoet kaartje van maken. Toen ik de vorige week dit plaatje (van Pion Design) tegen het lijf liep, ontstond het begin van de kaart. Ik plakte het plaatje thuis op wit karton, knipte een randje om het plaatje met een leuke kartelschaar en bewerkte de randjes met Distress-inkt. Stap 2 was het uitzoeken van papier. Ik vond dit papiertje van Eline's Winterhuis (Pale Pastels) wel mooi en bewerkte de randjes ook met Distress-inkt. Het kaartje was nog wat kaal en dus ging ik op zoek naar wat spulletjes om de kaart op te leuken. Ik had nog een stukje hek (van Magnolia) over. Ik heb deze bewerkt met verf en Distress-inkt. Ik sneed een hart uit (van Tim Holtz) en plakte er de cijfers op (ook van Tim Holtz). Verder sneed ik nog een tag uit (van Magnolia) en stempelde er een tekst op. Ik heb lintjes aan de tag geknoopt, zodat je de tag gemakkelijk achter het plaatje vandaan kunt halen. In de kast vond ik nog een stukje juteband, wit roosjeslint en een ticket (van Tim Holtz). Na een poosje had ik een hele verzameling compleet en rangschikte ik alles op de kaart. Toen alles op een leuk plekje lag, plakte en niette ik alles vast. Ik vond dit een erg leuke manier om te werken. Gewoon maar wat aan prusten en zien wat het wordt. Vaak heb je al een bepaalde lay-out in gedachte en weet je al precies hoe je kaart gaat worden. Dat was nu zeker niet het geval. Ik ben wel blij met hoe het kaartje geworden is. De kaart doet mee aan de challenge van Scrapdelight Scrapbookwinkel.


Nou, ik ga ons huis open maken voor het klusteam en dan door richting mijn werk. Jullie horen morgen hoe de keuken geworden is.

21 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kaartje, jullie gaan al snel verhuizen zeg...succes nog met alles en leuk dat de keuken komt dan zie je het opknappen.

    groetjes Annemareie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. p.s je hebt ergens een prijs gewonnen (weet alleen niet meer waar) GEFELICITEERD!!!!

    gr annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kaartje! Zo passend voor deze gelegenheid. Ik vind het plaatje heel leuk erbij. Gefeliciteerd meet je eerste plek. Wat spannend je nieuwe keuken. Ben benieuwd hoe het geworden is.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je weer mooi gemaakt! Het plaatje komt supermooi uit tussen dat mintgroen! En weer lekker veel frutsels gebruikt, terwijl het toch een rustig kaartje is geworden, super!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super mooi kaartje, erg leuke details! Succes met de verhuizing en alle klussen die van te voren moeten gebeuren! Leuk vanavond een nieuwe keuken!
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie vintage! Prachtige kaart :) succes met klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kaartje is heel mooi en zeker niet zoet!
    Succes met alle drukte, het komt steeds dichterbij!

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Sanne wat spannend meid, ik leef met je mee.
    Je kaart is mooi,
    groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi kaartje Sanne! Succes met overhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtige vintage kaart met super mooie details erop!
    succes met klussen.
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kaart is prachtig. Perfect voor een 40-jarig huwelijk! De manier waarop je het hebt gemaakt, met verzamelen, plaatsen, prutsen en dan plakken enzo herken ik wel. Ik vind dat ook een fijne manier van werken; gewoon zien wat het wordt.
    Groetjes, Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zoooo dit is een prachtige kaart! Mooi in vintagelook, leuke details en een erg mooie afbeelding. Succes verder met je huis! O ja en gefeliciteerd met je prijs bij Simply Magnolia.
    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaart hoor Sanne! Prachtig geheel geworden!

    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige kaart Sanne.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is een prachtig geheel geworden, niet te zoet:) maar heerlijk romantisch!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Daar zullen je ouders blij mee zijn, je kaart is prachtig geworden!
    Succes met alles in jullie huis...en spannend, je nieuwe keuken!
    gr-jes Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kaart Sanne! Alles erg zorgvudig bijekaar gezocht en er iets specials van gemaakt. Succes met de laatste loodjes...spannende tijden!
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk en mooi kaartje Sanne. Heel veel succes met jullie huis.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kaart! Knap dat je dat nog even tussendoor doet!
    Succes met het verhuizen!
    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!