woensdag 1 juni 2011

Workshop Tim Holtz-technieken


Afgelopen zaterdag ben ik met Colien bij De Scrapheap in Sprang-Capelle geweest. Daar gaf Els v/d Linden een workshop in Tim Holtz-technieken. We hebben daar dit boogieboard gemaakt. Gaaf is ie hè? Ik ben er helemaal trots op! In het boogieboard hebben we een aantal Tim Holtz-technieken verwerkt. Eerst hebben we het bord geverfd en beplakt met tissuetape. Daarna hebben we alle vakjes opgevuld met bewerkte cardstock en/of foto's. Het cardstock is bewerkt met Distress-inkt, embossingpoeder, stempels, masks, etc. Het vogelkooitje en de sleutel hebben we uit grungeboard gestanst met stansen van Tim Holtz. Het grungeboard is bewerkt met Paint Dabber en Distress-inkt. Dit geeft een oude look. De bloem is ook gemaakt met een stans van Tim Holtz. De bloem bestaat uit vier lagen: grungeboard, een bladzijde uit een woordenboek, cardstock en een sheet. Het grungeboard, de bladzijde uit het woordenboek en het cardstock zijn bewerkt met Distress-inkt. De bloem is vastgezet met een gave brad. Het klokje hebben we ook zelf gemaakt. Hij is gemaakt van een stuk metaalfolie. We hebben een klokje van Tim Holtz overgedrukt op de folie. De folie is bewerkt met Paint Dabber, waardoor het klokje een oude metaallook krijgt. Op de folie hebben we wijzers vastgezet. In de kleine lijstjes heb ik foto's van onze lieve katten Beau en Mika gedaan. De lijst is afgewerkt met metalen hoekjes, kant, zwarte steentjes, een labeltje, veiligheidsspeldjes en nog meer. Ik zal nog even wat detail-foto's laten zien.

Hier zie je duidelijk het Tim Holtz-kooitje.

 Hier zie je duidelijk de Tim Holtz-bloem.

Wat zijn het schatjes hè?

De lijst ligt hier voorlopig in de kast. Waarom? Ik heb het niet voor niks zo druk de laatste tijd. Wij gaan in de zomer/herfst verhuizen! We zijn bezig met de aankoop van ons eerste huis. We gaan binnenkort ons appartementje verlaten en nemen deze prachtige lijst mee naar het nieuwe huis. Daar krijgt hij vast een mooi plekje. De komende tijd moet er veel geregeld worden. In de zomervakantie gaan we klussen en hopelijk kunnen we dan rond september over. We hebben er erg veel zin in! Ik moet wel nog veel verhuiskaartjes maken...

13 opmerkingen:

  1. Waauw wat prachtig Sanne, ik heb hem ook liggen maar moet er nog mee aan de slag,heb er nog steeds geen tijd voor gehad, maar als dit zie maar gauw een beginnetje maken.

    gr.Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dit er mooi uit Sanne, echt heel gaaf!! Prachtig de grote bloem en de vele details en de lieve katten. Succes met de verhuizing, leuk hoor een eigen huis!!
    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Sanne,

    Wat schitterend zeg daar heb je wel even allerlei technieken geleerd, zie hier weer die mooie bloem. Het is echt een plaatje.
    Veel succes met de voorbereidingen daar hangt altijd heel wat werk aan een nieuwe woning ...maar wel heel leuk.

    groetjes Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Wat een geweldig project is dit zeg! Helemaal top! Dat zal vast mooi komen te hangen in je nieuwe huis!

    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Sanne. Wat een mooi project. En wat veel verschillende technieken toegepast. Van sommige heb ik nog nooit gehoord.
    Gefeliciteerd met je nieuwe huis. Daar gaat deze lijst vast een heel mooi plekje krijgen. Succes met al het klussen.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Werkelijk enig Sanne!!!
    Wat een goed idee, mijn drie jonge katten passen ook wel in zo'n prachtig kunstwerkje.
    Groetjes hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Sanne
    hij ziet er erg mooi uit hoor. en als je hulp nodig heb met verhuizen je roept maar hoor ik zie je vanavond weer gezellig kun je weer wat mooie dingen leren.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zooo hee Sanne dit is echt heel gaaf! Onwijs leuk om zo fotootjes neer te zetten. Het vogelkooitje er bij vind ik ook enig. Een van je katten heeft wel zin in de inhoud hahaha. Superproject!
    Groetjes, Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat issie je Boogieboard ontzettend mooi geworden zeg. Ik weet zeker dat ie een ereplekkie krijg in je nieuwe huis. Hier mag je met recht trots op zijn.

    Proficiat trouwens met je nieuwe huis. Super joh. Dat gaat vast en zeker helemaal goed komen. Over 6 weekjes is het vakantie en kun je lekker aan de slag.

    Fijn weekend verder, want ik zie je vandaag op school niet meer.

    XOXO Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gemaakt en zeker erg mooi om te bewaren voor je nieuwe huis. Succes met het klussen.
    groetjes Jopie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauwwww Sanne, mijn grote complimenten!!! Wat een super mooie creatie!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend! Leek me een hele leuke (en leerrijke) workshop. En proficiat met de aankoop van je eerste huisje!
    Groetjes
    ** Evi **

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met jullie eigen huisje! En natuurlijk veel klusplezier:-) Je project is schitterend...
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!