woensdag 13 oktober 2010

Never Ending kaart





Van de week zag ik een leuk kaartje op internet. Heb meteen geprobeerd of ik die ook kon maken. Dit is een Never Ending kaart: een kaart die je telkens open kunt vouwen, waardoor steeds een ander kaartje ontstaat. Op de foto's kun je zien hoe de kaart er steeds uit ziet als je hem open vouwt. Het zijn dus eigenlijk 4 verschillende kaartjes. Voor deze kaart heb je 6 verschillende afdrukjes nodig van 7 bij 7 cm (8 kan ook, maar dan heb je geen plaats voor tekst). Dat valt nog niet mee, want de meeste afdrukjes die ik heb, zijn groter. Ik besloot dus maar om op internet leuke plaatjes te zoeken. Ik heb gekozen voor plaatjes van Winnie the Pooh (daar ben ik helemaal gek van, vooral van Iejoor). Ik heb de plaatjes ingekleurd met Derwent-potloden. De kaart is gemaakt van blauwe cardstock. Ik had geen leuk papier dat bij het cardstoc en de plaatjes paste, dus heb ik een blauwe papierblok van de Action uit de kast gevist. Die past perfect (dan heb je ook nog eens iets aan dat papier, want eigenlijk gebruik ik het bijna nooit). Ik heb gekozen voor tekst op de kaart. Die komt precies boven één kaartje uit. Als je de kaart dan open vouwt, zie je de tekst nog steeds, maar heb je ook ruimte om nog iets leuks voor de jarige te schrijven. De tekst heb ik uitgeprint met de computer. Het lettertype heet Waltograph (het lettertype van Disney). Voor de rest heb ik de kaart rustig gehouden. Je hebt niet echt plek om de kaart te versieren en ik vond de kaart zo grappig genoeg.

1 opmerking:

  1. Hey Sanne,

    Grappig dat je deze kaart hebt gemaakt, ik ben er net aan begonnen! 't Moet niet gekker worden met ons :p
    Nichtje Megan is maandag jarig, maar viert het a.s. zondag, dus ben ik bezig deze neverending story kaart voor d'r te maken. Jij hebt em waarschijnlijk ook gezien bij Milnie Creations?
    Handig hoor, zeker met die uitleg op filmpje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!