maandag 20 september 2010

Verjaardagscandy Merit


Op 4 oktober is Merit jarig. Zij houdt samen met haar moeder Annemarie een blog bij (http://meritenannemarie.blogspot.com/). Toen ik net begon met het maken van scrapkaarten zocht ik veel inspiratie op internet. De blog van de Scrapcard Girls sprak me meteen heel erg aan. De kaarten zijn vaak eenvoudig, maar daardoor juist heel erg leuk. Het papier en de stempels die gebruikt worden, spreken mij erg aan. Ik kijk dan ook dagelijks op hun blog om te zien of er nog nieuwe kaartjes op staan. Toen ik las dat Merit bijna jarig is, kon ik het dan ook niet laten om een kaartje te maken. Ik heb voor deze aparte vorm kaart gekozen. Het model staat in de nieuwe HobbyHandig, maar is ook zo vrij eenvoudig te maken. Snij cardstock van 12 inch bij 5,5 inch. Ril de zijde van 12 inch op 2 inch, 4 inch, 8 inch en 10 inch. Snij de zijde van 5,5 inch op 1,5 inch en 4 inch. Let op: snij deze lijnen niet helemaal door tot aan de buitenkant van de kaart, want dan snij je de stukjes los. Snij deze lijnen maar tot de buitenste rillijnen. Vouw de kaart op de rillijnen soms naar binnen en soms naar buiten (zie foto). Beplak de stukjes kaart nu met designpapier. Zorg dat het designpapier iets kleiner is dan de stukjes cardstock (randjes van ongeveer 2,5 mm). Ik heb voor deze kaart lichtroze cardstock gebruikt en designpapier van Eskimo Kisses (Basic Grey). Je kunt de kaart nu naar eigen inzicht versieren. Ik heb hier een stempeltje gebruikt van Greeting Farm. Hij is ingekleurd met Derwent-potloden. Het tekststempeltje is van Aud Design (deze is in het Engels, maar je hebt ook een serie in het Nederlands). Ik heb een bloem uitgestanst met de cuttlebug (met creatables van Marianne Design). In de hoek heb ik een strikje bevestigd. Hiervoor heb ik een eyelet in het designpapier gemaakt met de crop-a-dile. Ik heb nog wat dingen met nestabilities en de cuttlebug uitgestanst. In de linker bovenhoek heb ik nog een vlinder geplakt. Die heb ik gemaakt met een pons van Martha Stewart. De tekst heb ik uitgeprint met de computer. Nog wat steentjes geplakt en op de post gedaan. Ik hoop dat Merit hem goed heeft ontvangen. Merit, ik wens je een hele fijne verjaardag! Hopelijk krijg je veel scrapspulletjes cadeau, zodat we de komende tijd nog veel van je leuke kaartjes mogen genieten!

Groetjes Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!