vrijdag 18 augustus 2023

Jubileum-box September'18: vest van lontwol



Hieperdepiep hoera! September'18 bestaat 5 jaar! September'18 begon, hoe kan het ook anders, in september van het jaar 2018. Zelf ben ik vandaag precies 3 jaar betrokken bij dit toffe bedrijf. In augustus 2020 won ik een DIY-box op Instagram: de veren van lontwol. Als ik goed heb geteld heb ik inmiddels 36 (kids)boxen in mijn handen gehad! En ik ben het nog lang niet moe. Hopelijk jullie ook niet. 

In september gaan we aan de slag met de jubileum-box en dat is echt een hele leuke. Bij September'18 draait het al jaren vooral om lontwol, een materiaal dat ook regelmatig terugkomt in de DIY-boxen. Daarom gaan we ook deze maand daarmee aan de slag. We handbreien namelijk een vest. Hoewel je in eerste instantie denkt: dat kan ik helemaal niet... DIT KUN JE! Het is echt ongelofelijk simpel. En het leuke is: je kunt helemaal zelf bepalen hoe jouw vest eruit komt te zien: kort, lang, breed, smal, met een grove steek, met een fijne steek... Zelfs de kleuren mag je deze maand zelf kiezen. Ik ging voor een combinatie van Ivory en Blush en maakte een wat langer vest. Hier vind je alle toffe uitvoeringen van de andere ambassadeurs. 



Voordat ik het vest maakte, heb ik de wol 1x gesplitst. Je krijgt dan een heel grof breisel. Wil je liever een fijner breisel, splits de wol dan nog een keer, zodat je 4 strengen uit de bol haalt. Ik ben begonnen met 8 opzetlussen. Je krijgt dan een smal vest (maat S/M) en houdt genoeg wol over om flink de lengte in te gaan. Heb je de wol vaker gesplitst, dan heb je ook meer opzetlussen nodig. Het witte gedeelte (gebreid met Ivory) bestaat uit 16 toeren. Daarna ben ik met 7 toeren roze (Blush) verder gegaan. Het voorpand bestaat uit 2 gedeeltes van 4 steken breed. Ook hier breide ook 7 toeren roze en 16 toeren wit. Zo wordt je voorpand hetzelfde als je achterpand. Doe vooral wat je zelf mooi vindt. Meet het vest tussendoor en haal toeren uit als het niet wordt zoals jij wenst. 

Wil je ook aan de slag gaan met deze leuke DIY-box? Meld je dan aan als member van September'18. Dan betaal je maar €29,- per DIY-project. Spreekt een box je minder aan, dan zet je je membership eenvoudig op pauze. Natuurlijk kun je ook een losse box bestellen, maar dan betaal je €45,- voor je box. Gebruik de code 'Sosanne15' voor een leuke korting. Tot snel, want dan show ik weer een nieuwe kids-box!

Liefs,
Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!