vrijdag 27 mei 2022

Juni'22-box: toilettasje zeefdrukken


Wauw, een nieuwe maand breekt alweer bijna aan. Je hebt dus nog maar een paar dagen de tijd om je aan te melden voor de nieuwe DIY-box van September'18. In juni staat een snelle en makkelijke DIY op de planning: een toilettasje zeefdrukken. Ik had dat serieus dus nog nooit gedaan: zeefdrukken. Maar het is echt hartstikke leuk en makkelijk en smaakt bovendien naar meer. 


Allereerst heeft het tasje een prachtige blauw-grijze. Ik was er meteen helemaal weg van. De print van de wereldkaart maak je met gouden Pebeo-verf op het stof door middel van een mal. Dit kun je doen met de meegeleverde rakel of het rollertje. Enkele tips van mij: 
- Druk en wrijf de kleverige mal heel erg goed aan op je toilettasje. Als er lucht tussen de mal en het tasje kan, loopt de verf uit. Neem dus even de tijd om dit goed te doen, ook al ben je nog zo enthousiast om verder aan de slag te gaan.
- Plak de randen van de mal af met de meegeleverde schilderstape. Mocht je uitschieten met de rakel of het rollertje, dan komt de verf niet op je tasje.
- Rakel enkele lagen verf op je toilettasje, dan wordt de print mooi helder van kleur en valt hij goed op. Je houdt nog genoeg verf over om de print vaker af te drukken, bijvoorbeeld op een mooie shopper. 



Zoals jullie op de foto zien, ga ik het tasje gebruiken voor mijn haakspulletjes. Er passen wel 3 of 4 bolletjes katoen in en is zo een ideaal tasje voor een klein projectje. Ik ben bezig met het haken van granny's (voor een groter project) en zo kan ik dit tasje overal mee naartoe nemen, zoals naar de kapper (als mijn haarverf in moet trekken). Maar de toepasselijke print geeft al aan dat hij mee op vakantie moet. Om tijd te doden tijdens de lange autoreis of voor rustmomentjes op de camping. 

Heb je ook helemaal zin gekregen om met dit leuke project aan de slag te gaan? Meld je dan nu aan als member. Je krijgt bij deze box bovendien enkele toffe goodies! Boxen worden altijd van tevoren bekend gemaakt en spreekt een box je wat minder aan, dan zet je je lidmaatschap gewoon op pauze!

Liefs,
Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!