vrijdag 27 april 2012

Knutsel & Zo - De laatste restjes?


Goedemorgen lieve volgers. Hier weer wat restjes-kaartjes op deze Knutsel & Zo-vrijdag. Ik zag een leuke (restjes)sketch voorbij komen en ben daarmee aan de slag gegaan. Het kaartje is gemaakt met het gave papier van 4 Heures 37, krijg er geen genoeg van. Ik heb de randjes van de papiertjes aan elkaar gestikt, net als een quilt. Dit heb ik met zwarte draad gedaan, omdat dit lekker afsteekt bij de lieve kleurtjes. De stempeltjes scoorde ik op de rommelmarkt. Ik heb ze op het designpapier gestempeld. Het afdrukje heb ik vervolgens op de lijntjes uitgeknipt en met 3D-foam opgeplakt. Omdat het kaartje me zo goed beviel, heb ik nog een variant gemaakt. Ditmaal een groene met een ander afdrukje.


Hier staan de materialen nog even allemaal op een rijtje:
 
Uit de winkel van Knutsel & Zo:
- Designpapier van 4 Heures 37 'Allee des Ateliers' (te vinden onder 'papier')
- Cardstock Kraft (te vinden onder 'cardstock')
- Baby bedel (te vinden onder 'embellishments')
- Tekststempels Eline's Words (te vinden onder 'Marianne Design')
- Poststempel Eline's Babies (te vinden onder 'Marianne Design')
- Jute touw (te vinden onder 'lint en touw')
- Katoenen koord (te vinden onder 'lint en touw')
- Labels kraft (te vinden onder 'enveloppen/labels/zakjes')
 
Uit eigen voorraad:
- Naaimachine
- Witte en zwarte cardstock
- Stempels
 
Het is gisteren gelukt met klussen. Papa, Yuri en een vriend hebben onze notenboom omgehakt. Dit ging precies goed, zoals je ziet:
 
 
Wat een licht hebben we nu in ons kleine tuintje, heerlijk! Ik heb ondertussen het raamkozijn op de overloop en onze voordeur geverfd. Alleen aan de binnenkant hoor, dus ik ben niet nat geworden van de regen. De buitenkant van de deur was al gedaan. De binnenkant was blijven liggen... Het werk is helaas nog niet klaar, er moet nog een laagje verf op. Maar ik ga vandaag eerst nog even aan de knutsel hoor, want ik heb nog een heel lijstje liggen van kaartjes die gemaakt moeten worden.
 
Uiteraard is het bij mijn DT-maatje Judith ook weer Knutsel & Zo-vrijdag! Wie weet bij Karin & Didy ook. Heb je leuke spulletjes gezien op mijn kaartjes van vandaag, ga dan even naar de webwinkel. Fijne dag!
 
Deze kaarten doen mee met de volgende challenges:
- Mojo Monday - Sketch
 

22 opmerkingen:

  1. Wat een onwijs toffe kaartjes! Vind ze ewcht helemaal te gek!!!
    Fijne dag!
    Groetjes Cornelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve kaartjes Sanne! Ik vind ze heel erg leuk!
    Fijn weekend alvast!

    Liefs, Didy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg gaaf, Sanne! Leuk om die stempels zo op designpapier te gebruiken. Heb de hele serie hier en amper gebruikt *schaam, schaam*. Het papier blijft fantastisch, heb het gisteren ook maar weer eens voor de dag gehaald :)
    Veel klusplezier nog en geniet ook lekker van je vakantie en het knutselen!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Sanne,
    Je hebt gelijk: het papier gaat niet vervelen. En het leuke is, en dat laat jij telkens goed zien, dat je ook met restjes nog heel veel kanten op kunt.
    Heel lief zijn ze geworden!!!

    hmm, met jullie boom ging idd net goed. Laatst heeft een buurman van mijn moeder een joekel van een boom omgehakt. Die is helaas op het dak van mijn moeder terecht gekomen met alle gevolgen vandien...

    Veel succes met alle handarbeid die je vandaag gaat doen (scrappen en klussen (-;)
    Fijne dag!
    Hartelijke groetjes
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is ook erg leuke papier! ik heb er nog wat van liggen. Je kaartjes ermee zijn superleuk geworden! Leuk, die stempeltjes!
    Oeps, die boom... gelukkig dat het goed ging :) Succes met de rest nog.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze echt super leuk die restjeskaarten! Gelukkig dat het met de boom goed afgelopen is ;) en ach, nog één laagje verf en die voordeur is ook klaar!
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sanne,

    Wat een leuke restjes-kaartjes heb je weer gemaakt, lekker genieten van je (werk) vakantie,

    Fijn weekend Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kaartjes en met restjes nog wel, helemaal top! Goed idee. Geniet van het licht in je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze weer leuk deze quiltkaartjes. En wat doen de paperpierces stempeltjes het leuk erop.
    Nog veel werk/knutselplezier de komende dagen. Bij ons begint de vakantie dit weekend.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt wel de smaak te pakken he..deze is ook al zo schitterend!
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supertoffe kaartjes hey!
    Hartstikke leuk, zo zie je maar dat met wat oudere stempeltjes (ik heb ze hier ook ngo liggen) toch ook hele gave kaartjes kan maken :D

    Groetjes

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer een geweldige kaart Sanne! Vind het helemaal leuk zo die quilt-variant. We moeten snel eens een datum prikken om samen te knutselen.. kan ik dan ook meteen de garage bewonderen en het afscheid van de notenboom verwerken.. (Ga de noten wel missen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. How sweet! Die stempeltjes zijn echt heel erg leuk en hebben een perfecte plek op je kaart, zo met het label erbij. Mooie kaartjes! groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn deze 2 kaartjes leuk zeg! Ik houd wel van deze kleuren :)

    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, jouw restjes kaarten bevallen zeker! Leuke kleurencombi's en stikrandjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tjee, Sanne wat een leuke kaartjes heb je gemaakt! Echt super!
    Leuk zo'n rommelmarkt!
    EN succes nog met klussen.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuke kaartjes Sanne!!! Al maanden staat de naaimachine naast mijn bureau maar elke keer vergeet ik weer dat ik er iets mee wil doen op de kaartjes en nu zie ik weer hoe gaaf dat is!!
    OEEEEII die boom, dat scheelde echt niet veel!!!!

    Fijn weekend, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  18. IK WIL OOK MET EEN NAAMACHINE KUNNEN WERKEN...hihi! Ja kaarten vind ik namelijk echt erg mooi! Krijg zin om daar een mieke versie van te maken:-)
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind ze toch leuk je quiltkaartjes. Zo mooi wat jij van restjes nog weet te maken. Succes verder met het klussen en de tuin!

    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig hoe jij je restjes steeds op weet te maken ;-)
    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een SUPERleuke kaarten Sanne! En dat je de die leuke stempels op de rommelmarkt hebt gescoord is natuurlijk helemaal gaaf. Ik krijg daar altijd zo'n kick van om iets leuks voor weinig geld te vinden. (-:

    Groetjes en fijne zondag,
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schattige kaartjes maak jij! Ik kom toevallig op je blog, heel leuk! Groetjes, Gepke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!