donderdag 27 oktober 2022

De spijkermat van Pranamat ECO

Sinds enkele weken heb ik een spijkermat van Pranamat ECO in huis. Dit is een acupressuurmassageset met heel veel voordelen:

- pijnklachten verminderen (bijvoorbeeld: hoofdpijn, rugpijn en beenpijn)
- je kunt beter ontspannen
- je nachtrust verbetert
- je doorbloeding wordt gestimuleerd
- je hersenen maken gelukshormonen aan

Wat is een spijkermat?
De naam klinkt heel akelig en in het begin is het dat eigenlijk ook wel. De spijkermat van Pranamat ECO bestaat uit meer dan 10.000 Lotuspunten. Deze scherpe drukpunten prikken in je huid als je op de mat gaat liggen. De zenuwuiteinden in de huid worden daardoor geprikkeld, waardoor de doorbloeding wordt geactiveerd. In je hersenen wordt dit waargenomen als een pijnprikkel en dan worden 2 stofjes aangemaakt om die pijnprikkel te bestrijden: oxytocine en endorfine. Oxytocine en endorfine zijn gelukshormonen die ervoor zorgen dat je minder pijn hebt en geven je een relaxed gevoel. Door op de mat te gaan liggen wordt je aandacht naar de prikkels in je lichaam getrokken. Resultaat: een ontspannen gevoel.

Wanneer gebruik je de Pranamat ECO?

Bij gebruik in de ochtend zorgt de mat voor een flinke dosis nieuwe energie. De mat elimineert vermoeidheid en verbetert de concentratie. Slaap je slecht? Bij gebruik voor het slapengaan zorgt de mat ervoor dat je sneller in slaap valt en dieper slaapt. Je wordt dus uitgeruster wakker. Raadpleeg wel altijd een arts als je medische aandoeningen hebt, voordat je de mat gebruikt. Bij zwangerschap wordt de mat afgeraden. 

Welke producten verkoopt Pranamat?
- De mat: om op te liggen en zitten
- De mini-mat: te gebruiken voor je handen en voeten
- Het (hart)kussen: te gebruiken voor je schouders en nek
- De Prana-egel: om overal mee naar toe te nemen

Mijn ervaring
De eerste keer dat ik op de spijkermat ging liggen, ervoer ik vooral pijn. Ik kon me niet voorstellen dat ik dit minutenlang vol zou houden. Na het aantrekken van een hemdje ging het beter. De pijn veranderde in een tintelend gevoel en na een poosje voelde ik alleen nog maar warmte. Inmiddels vind ik het zo fijn om op de mat te liggen, dat ik er regelmatig op in slaap val. Dat is pas ontspannen! 

Duurzaamheid
De materialen die voor de Pranamat ECO gebruikt worden, zijn natuurlijk en ethisch afkomstig. De matten voldoen aan strenge veiligheidseisen en zijn dus onschadelijk voor de gezondheid. De Pranamat ECO wordt geproduceerd met alleen energie uit hernieuwbare bronnen. De Lotusbloemen wordeb gemaakt van recyclebaar plastic. Verpakkingen en handleidingen worden gemaakt van gerecyclede en biologisch afbreekbare materialen. 

Wil je Pranamat ECO ook graag uitproberen? Met de code 'SANNE' krijg je hier nu flinke korting:
- 35% korting op 4 delige-sets;
- 33% korting op 3-delige sets;
- 32% korting op 2-delige sets;
Daarnaast krijg je de mini Prana-egel cadeau en gratis verzending! Dat is nog eens leuk, toch?

Liefs,
Sanne

Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met Pranamat ECO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!