woensdag 26 mei 2021

Nieuwe luiers: Rascal + Friends

 

Luiers... helaas kunnen we nog steeds niet zonder. De afgelopen jaren hebben we verschillende luiermerken uitgeprobeerd. Een tijdje geleden kwam Rascal + Friends op ons pad. Een nieuw luiermerk hier in Nederland. Rascal + Friends komt uit Nieuw Zeeland. Het bedrijf werd opgericht door Louise, moeder van vier kinderen. Zij wilde graag een luier creëren zonder schadelijke stoffen, die er leuk uitzag en ook nog eens goed zou presteren. En dat is gelukt! De luiers van Rascal + Friends bevatten geen latex, chloor, geurstoffen of lotions. Voor de print op de luier wordt enkel inkt op waterbasis gebruikt (formaldehydevrij!). Je snapt dat mijn interesse meteen was gewekt. Dat wilde ik graag eens uitgebreid testen. 


Wat mij meteen opviel toen ik een luier uit het pak haalde, was het leuke kleurtje. Lekker vrolijk. Ik vind het een prettig idee dat dit kleurtje gedrukt is met inkt op waterbasis. Daarna viel meteen de brede en flexibele buikband op. Waar bij andere luiers de buikband gewoon dun is en recht loopt, is dat bij deze luier niet het geval. De buikband is heel elastisch. Je kunt de luier hierdoor stevig vastmaken, maar toch zit hij niet strak. De plakstrips zijn lekker groot en breed. Je kunt de luier mooi hoog vastmaken en hij zakt niet naar beneden. Door de grote zijflappen blijft de luier goed zitten. 


Onze Puck gebruikt de luiers inmiddels enkele weken en in al die weken is ze nog niet één keer doorgelekt. Het meest prettige aan de luiers vind ik de geur. Ik ruik de luiers niet of nauwelijks. Als Puck thuis komt van het kinderdagverblijf en daar een luier van een ander merk heeft aangekregen, ruik ik dat meteen. Zo'n vies, chemisch luchtje. Ik vind het niet zo prettig als ik kan ruiken dat Puck in haar luier geplast heeft. Dat is bij deze luier niet het geval. 


Mocht je de luiers ook uit willen proberen, let dan even goed op de maat. De luiers vallen wat groter uit dan andere merken. Ik heb nogal de neiging om naar een grotere maat te grijpen, maar toen Puck een maatje 5 aanhad, zat hij echt niet fijn. Maatje 4 is voor 10-15 kg en ons meisje valt met haar 2,5 jaar nog ruim binnen die categorie. Zoals je ziet verkoopt Rascal + Friends ook luierdoekjes. Ze bestaan voor 99% uit natuurlijke materialen en zijn biologisch afbreekbaar. De pakjes worden afgesloten met een handige klapdeksel, wat uitdroging voorkomt. Heel fijn voor in de luiertas dus. 

Rascal + Friends zijn sinds kort te koop in Nederland bij o.a. Kruidvat en Trekpleister. 

Liefs,
Sanne

1 opmerking:

  1. I like your all post. You have done really good work. Thank you for the information you provide, it helped me a lot. I hope to have many more entries or so from you.
    Very interesting blog.
    vstkey.com
    Bitwig Studio Crack
    Movavi Video Suite Crack
    Wondershare Filmora Pro Crack

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!