vrijdag 12 augustus 2011

Vintage


Bedankt voor alle complimentjes op mijn klusavontuur! We zijn nog steeds bezig in de badkamer. De tegels hangen bijna tegen de muur. Ik ben tot nu toe erg tevreden over het resultaat. En niet geheel onbelangrijk: we kunnen naar het toilet! Toen ik eergisteren thuis kwam na een dag flink klussen, lag er weer een leuke verrassing in de brievenbus: een verjaardagskaart van Martine (Madeliefjuh). Jullie moeten nog een poosje wachten tot zij haar creatie op haar site laat zien. Ik vond hem in elk geval prachtig! Omdat mijn reukloze terpentine op is, moeten jullie het even doen met een kaartje zonder afdrukje. Het is een vintage-kaartje met een plaatje van Marianne Design. Ik wilde er al heel lang iets mee doen (ze zijn zo leuk), maar het kwam er steeds niet van. Nu was een goed moment. De foto is niet heel duidelijk. Het was niet zulk mooi weer buiten toen ik de foto maakte en dan gaat de flitser aan. Helaas weerkaatste deze op het plaatje en dat vond ik niet mooi. Daarom heb ik een foto gemaakt zonder flitser. Ik zal jullie ook foto's laten zien die gemaakt zijn met flitser. Ik heb die foto's schuin genomen, zodat het flitslicht niet in het plaatje te zien was.



De kaart is gemaakt van kraft cardstock en witte cardstock. Het designpapier is van Marianne Design (Eline's Old-Fashioned Nursery) en heb ik flink gedistresst met de Distress-tool en Distress-inkt. Het plaatje van Marianne Design heb ik op een stuk ribbelkarton geplakt. Het ribbelkarton is ook flink bewerkt met Distress-inkt. Dat geldt ook voor het taartkleedje. De tekst is gemaakt met een stempel van Tim Holtz. Hij is op kraft cardstock gestempeld en flink gedistresst. Ik heb de tekst vastgezet met een metalen knijper. De vlinder is gemaakt met een stempel van Marianne Design. De kaart is versierd met plakparels, touw en een roze parelketting. Het is weer iets anders dan jullie van me gewend zijn. Ik ben dan ook erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Zo jongens, ik ga weer aan de slag in ons nieuwe huis. Voor de mensen die vandaag naar de beurs gaan: veel plezier!

Deze kaart doet mee met de volgende challenges:
- Marianne Design Challenge Blog - Vintage kaart of project

18 opmerkingen:

  1. Das balen je terpetine op....
    Dit kaartje is ook prachtig geworden hoor!
    Groetjes Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kaart is weer schitterend,meid waar haal je de tijd toch vandaag, je bent wel een soort duizendpoot!! en een hele handige en creatieve!!

    groetjes Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Sanne, Wat een prachtige kaart zeg, heel mooi.
    En balen joh, van je terp. Ik heb hier nog genoeg staan hoor, als je wil kom je je potje maar vullen. Kun je weer lekker kleuren.

    Succes verder met het klussen. Wordt vast heel mooi.

    Liefs, Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaat je goed af, dat vintage! Het is een mooie kaart geworden! Leuk om eens zoiets als dit van je te zien! Ik geloof dat ik de eerste foto beter vind, moeilijk hè soms, om een aardige foto te maken.

    Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge Sanne, hoe doe je dat klussen en ook nog freubelen tussendoor! Niet erg hoor dat je reukloze terpetine op was......dit is ook een beeldschoon kaartje. Iets heel anders, maar een prachtige vintagekaartje. Wat zijn het toch een mooie afbeeldingen van Marianne Design. Succes met klussen verder.
    Groetjes, Marijke en Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kaart is hartstikke mooi!
    Wat een verschil in foto he, als je hem met of zonder flits maakt. De kleuren lijken totaal anders.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooie vintage kaart!
    Prachtig met dat zachte roze en ik ben helemaal weg van die vlinder!
    Groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben ik toch altijd ontzettend instant-verliefd op jouw mooie kaartjes! Echt een droom om naar te kijken. En dat tussen al het voegwerk, moet je maar doen! Ik wens je alvast veel succes in je huisje!
    Groetjes
    ** Evi **

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel anders dan anders maar supermooi! Ik vind hem mooi romantisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Sanne,

    Klussen in jullie huis en ook nog mooie kaarten maken, wat knap! Suc6 met jullie huis en hoop tot gauw,
    liefs Mariken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gave kaart, hoor! Ik heb mijn kaartje ook nog even gepost daarnet. Heb em al een tijdje liggen en wilde toch een berichtje plaatsen vandaag :) Mooi om te zien dat je er toch roze én vllinders in verwerkt hebt, (stiekem) toch in de Sanne stijl!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig kaartje Sanne, super mooi! En ik ben heel benieuwd wat je van Martine hebt gehad.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaart!
    Succes met klussen.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaart zeg! Ik heb die afbeeldingen ook nog ergens liggen... toch maar eens een keer op snorkelen! Leuk dat TH klemmetje ;) Groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaart in een stijl die je goed ligt! Voor herhaling vatbaar misschien??
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Onwijs mooie kaart Sanne! Dat 'touwtje' vind ik heel gaaf! Zeker iets om nog eens te doen, zo'n vintage kaart denk ik!

    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Op vakantie of niet, ik moest natuurlijk even jouw vintage creatie komen bewonderen:-) En ik vind je kaart errug mooi Sanne! Het is weer eens iets anders om te maken vind ik... En je andere kaarten van de laatste dagen zijn ook super, ook die drie gepimpte kaarten spreken me erg aan!
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt een prachtige kaart Sanne.
    Bedankt voor het meedoen.

    Gr. Anita
    Designteam MD

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje voor mij achterlaat! Dat waardeer ik enorm!